Ralf

Levensgenieter + Bourgondier = Ralf

Need I say more?

maandag 21 februari 2011

Back Home


Even een toepasselijke link om deze blog mee te openen.

Sinds vrijdag ben ik weer thuis! Het is zo lekker om weer alle 'normale' dingen samen te kunnen doen.
Vrijdagavond waren we allebei meer dood dan levend toen we thuiskwamen en om half tien lagen we al te slapen!
Na elf uur slaap, werden we wakker, maar konden we niet echt zeggen dat we uitgerust waren.
Ik heb voor de eerste keer in 4 weken weer eens gezorgd voor het ontbijt en nadat we gezellig samen hadden gegeten, zijn we lekker kneuterig als een ouder stelletje, dat al 40 jaar getrouwd is, te voet met ons boodschappenkarretje achter ons aan, naar de winkel gegaan.
Aan winkelen heb ik nooit een hekel gehad, maar mensen, wat was deze keer helemaal geweldig.
Wat te eten gekocht voor het weekend: "We kunnen ook wel een dag gemakkelijk doen, halen we wel iets te eten?"
No Way! Na vier weken geen pannen aangeraakt te hebben, laat staan in een keuken te zijn geweest, laat ik me de kans niet ontglippen om lekker te gaan staan koken.
Met andere woorden, voor twee dagen eten gehaald, ik ben niet zo van het ver vooruit plannen met eten, ik weet niet waar dat ik over 3 dagen zin in heb, jullie wel?
Kijk, kip, dat kun je niet genoeg in huis hebben, maar dat is mijn mening, die door wel meer mensen gedeeld wordt.
In ieder geval, thuis gekomen, moest ik nog even gaan liggen van Laura (wat echt een heel goed idee was van haar)
Ondertussen dat ik een uurtje heb geslapen is Laura in huis gaan poetsen, denk je dat ik er iets van gemerkt heb? Helemaal niets! Je kon het spreekwoordelijke kanon naast me afvuren en het enige wat je dan had, was een groot gat en een heleboel troep. Maar geen wakkere Ralf.
Nadat ik wakker werd, heb ik ook nog maar een handje geholpen met poetsen. (Zeer tegen de wil in van mijn lieftallige, maar o zo koppige vriendin.)
En toen was het tijd om de keuken in te duiken, niet dat ik heel ingewikkeld ging doen, maar ik moet zeggen, pandanrijst, met roerbakgroenten, gemarineerde varkenshaasstukjes met paprika erbij, dat is voor herhaling vatbaar.
Zaterdagavond hebben we gezellig op de bank gezeten, waar we fanatiek gezelschap werden gehouden door onze knuffelkatten, terwijl we All You Need is hebben gekeken, waarna ik ongeveer van de bank afrolde van de slaap: "Nee joh, ik hoef nog niet naar bed, vind het veel te gezellig om samen met jou op de bank te zitten." GAAAAAP!!!
Onder zachte, doch ferme dwang ben ik toen richtin bed gestuurd, alwaar mijn hoofd blijkbaar toch nog bedacht had om "Weltrusten" te zeggen, maar tegelijkertijd besloot in slaap te vallen voordat ik goed en wel mijn kussen had geraakt. Na een redelijke nachtrust, werden we lekker wakker gemaakt, door de katten die vonden dat ze lang genoeg hadden moeten wachten op hun welverdiende ontbijt. (Na eigen zeggen verdienen ze dit omdat ze zo lief en schattig zijn de hele dag. Nóu!)
Toch maar opgestaan, om een lekker ontbijtje weer in elkaar te zetten, afbakbroodjes, thee, koffie, je kent het wel. Daarna lekker even wat gehangen op de bank. Aangezien we met de laatste aanschaf in huis, een nieuwe printer (draadloos, dat is wel zo fijn) erbij hebben gekregen, ging ik aan de slag met de installatie hiervan op de laptops, Laura ging ondertussen weer een beetje poetsen in huis.
Ik ging hierna mijn medicijnkastjes eens opnieuw opruimen en inrichten. Na een opname is dit best wel handig, want je slaat achterover wat er teveel in huis is.
's Avonds heb ik weer lekker in de keuken staan kokkerellen, deze keer pasta, met gehakt, paprika, champignons en macaronisaus. Was ook goed te verdragen (tot vanochtend dan, maar daar heb ik met pasta altijd wel last van) waarna het tijd werd om ons weer op de bank te settelen (tenminste onder zachte dwang, ditmaal van de katten, die vonden dat ze weer eens extra aandacht nodig hadden, heb je ooit 3 katten op je, schoot, buik en borst gehad liggen? Dat is zwáár!) Lekker een beetje tv gekeken, geluierd en voordat ik naar bed ging, nog maar even de nieuwe digitale tv-decoder geïnstalleerd. Zoals te verwachten was, voel ik me weer een stuk beter, waardoor ik met minder slaap toekom. Om half twaalf besloot ik maar naar bed te gaan omdat me dat wel slim leek. Was ook wel, maar vanochtend was ik dus al om zeven uur klaar wakker.
Stond naast mijn bed, dacht: "Wat zal ik doen vandaag?"
En ging maar weer voor het ontbijt zorgen, na een beetje relaxte ochtend tot nu toe, waarin ik dus ook deze blog met mijn minder interessante belevenissen van het afgelopen weekend heb beschreven, ga ik maar eens de keuken poetsen.

Ja, ik heb nu energie teveel op het moment.
Ja, ook dat kan opraken.
Nee, ik kom niet bij iemand anders poetsen, tenzij het erg goed verdient (eventueel met reiskostenvergoeding)

1 opmerking: