Ralf

Levensgenieter + Bourgondier = Ralf

Need I say more?

maandag 14 februari 2011

B-day

Het is vandaag maandag B-dag.
B-day als in Blaasdag (deze term heb ik nu echt goed gejat, eerlijk is eerlijk).
Jammer genoeg heb ik ook de andere betekenis van de afkorting geleerd, op een behoorlijk hardhandige manier namelijk B-day betekent ook Baaldag!
Ik ga vooruit, volgens mijn conditietraining, volgens mijn saturatie die zo hoog is als ik al zeker 15 jaar niet meer had gezien.
Ik kan makkelijk 25 minuten lopen op een heel flink wandeltempo, stap weer op de grond (tja, hier in het ziekenhuis mag ik maar één uurtje per dag van de kamer, dus lopen doe ik op de loopband) en voel me goed genoeg om daarna als een maniak aan een paar gewichten te gaan trekken.
Waarom doet dan net datgene waar het hier om draait niet wat ik wil?
Ik heb het natuurlijk over mijn longfunctie, vandaag moeten blazen en wat blijkt?
Inhoud: minus 3 points,
Fev1: plus 1 point.
Als ik dan na ga dat bij andere opnames ik na 2 weken al op plus 15 à 20 zat, zijn deze lullige uitslagen na 3 weken een behoorlijke domper.
Geen idee wat het kan zijn, waardoor ik niet vooruit ga, maar ik weet wel dat mijn arts nog steeds niet gaat opgeven hier. Die zal eerst de hele wereld op zijn kop gaan zetten en alles proberen wat hij en het team zal kunnen verzinnen.
Op het moment heb ik even het gevoel van: 'Laat mij nu maar naar huis gaan, want zo helpt het blijkbaar ook niet.' Daarentegen als we doorzetten met (een eventueel aangepaste) behandeling en die slaat toch aan, tja, dan voel ik me natuurlijk ook een stuk beter. (Obviously)

Al met al is het dus afwachten wat er morgen gezegd wordt nadat het hele team het MDO heeft gehad. Voor de mensen die niet weten wat dit is dat is het Multi Disciplinair Overleg, dat wil zeggen dat van alle disciplines die met CF te maken hebben iemand in het overleg zit.
De CF-consulente, de verpleging, de bacterioloog, de arts-assistent en natuurlijk de longartsen. (Als ik iemand ben vergeten te noemen, mijn oprechte excuses)
Het enige wat ik nu heel vervelend vind en daar ben ik niet de enige mee, dat ik weer moet wachten.
En wat doe ik als ik moet wachten?
Dan ga ik een blog schrijven;
Gitaar spelen;
Senseo drinken;
Eten;
Tv kijken;
Wii-en;
Nog meer senseo drinken;
Slapen;
Eten;
Sporten;
En dan als laatste op de kamer wachten tot ze morgen met zijn vijven of zessen handenwringend ( vanwege de alcohol die ze moeten inwrijven) binnen komen.

"Hoi Ralf, Hoe voel je je?".......

Het antwoord hierop, zal vast volgen in een volgende blog.

2 opmerkingen:

  1. B-day = Baaldag vind ik ook wel een gepastte!
    Maar we gaan er komen, dat weet ik zeker!!

    IHOVVJ

    Laura

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een tegenvaller, Ralf, en dat na 3 weken...
    Sterkte!
    Elly

    BeantwoordenVerwijderen