Ralf

Levensgenieter + Bourgondier = Ralf

Need I say more?

woensdag 25 augustus 2010

Controle

Goh,
Mijn oude gewoonte van een blog schrijven op de meest onmogelijke tijden, komt weer bovendrijven.
Vandaag ben ik op controle geweest in het ziekenhuis, en ja hoor, hetzelfde als de afgelopen 5 keer is weer het geval. Mijn longfunctie is weer teruggelopen. En nog behoorlijk ook. Zelf voel ik me eigenlijk behoorlijk goed, behalve dan dat mijn knieen en schouders al een paar weken pijn doen. Hiermee bedoel ik niet een beetje ongemak, maar echt pijn.
Terwijl mijn gewicht eindelijk weer eens op mijn oude (lees 8 jaar geleden) niveau is, waardoor ik weer eens een 'welvaartsbuikje' heb.
Heeft de arts toch echt wel weer zoiets van: "Je longfunctie is teruggelopen en je hebt last van je gewrichten, dat is een duidelijk beeld van een infectie." Met andere woorden, ik mag weer aan een antibioticakuur, gelukkig gewoon een kuurtje Cipro en dat dus thuis, en ik krijg er nog een luchtwegverwijder(aar) bij. (vreemd woord trouwens als je er over na gaat...)
Hopelijk gaat het hiermee over een tijdje wel weer een stukje beter, maar het is afwachten. De afgelopen keren hebben de kuurtjes thuis weinig geholpen waardoor ik dan toch weer in het ziekenhuis werd opgenomen.
Ik ga er vanuit dat het deze keer anders is, en dat de medicatie nu wel helpt.
Er zal toch echt wel een keer een einde komen aan dit gejojo, en dan in positieve zin!
Dan kan ik tenminste weer eens normaal aan het werk gaan en niet meer de halve tijd uit de roulatie zijn.
De volgende keer hoop ik weer eens wat anders te vertellen heb, of gewoon weer eens ouderwets gedachten op papier/computer te zetten.

3 opmerkingen:

  1. Hopelijk knap je snel op van de ciproxin!
    Beterschap en sterkte.
    Groetjes Claudia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Balen dat je longfunctie steeds terugloopt, ik herken het probleem, tot na m'n laatste kuur ik eindelijk weer eens omhoog ging, wat een lekker gevoel is dat! Ik hoop voor jou hetzelfde, groetjes van Sandy uit Haarlem (Ydnas CFcafe)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hopelijk doet de ciproxin snel en goed zijn werk, zodat je niet weer een intraveneuze kuur moet. Sterkte!

    Groetjes,
    Judith

    BeantwoordenVerwijderen